El meu projecte es desenvolupa en un Centre d´ adults, dins l´ àmbit de l´ educació no formal d´ alfabetització de persones adultes immigrants.
Assistiré al centre dos dies a la setmana, els dilluns i els dimecres de 18h a 22h. Faré un total de 8 hores setmanals al centre.
Tant els dilluns com els dimecres de 18h a 20h l´ orientadora té horari d´ atenció als alumnes. És en aquest horari on hi acudeixen diverses persones amb situacions ben diferents per tal de demanar assessorament i orientació professional. M´ interessa especialment per tal de poder fer un anàlisi de les característiques de les persones que hi acudeixen, quines són les seves demandes i necessitats i quines són les orientacions que els dóna la professional.
A continuació d´ aquest horari, els dilluns i dimecres de 20h a 22h es donen les classes d´ alfabetització d´ adults a les que assistiré i en les quals es basa el meu projecte.
Inicialment partiré de la investigació, recollida d´ informació per mitjà d´ entrevistes i observació directa a l´ aula per tal de conèixer la realitat de l´ alumnat que assisteix a les classes d´ alfabetització, les pautes que segueixen en el seu procés d´ ensenyament - aprenentatge. Conèixer els diferents mètodes de lectoescriptura existents i que siguin indicats per a l´ edat adulta i quin és el mètode que ells segueixen, quina és la seva motivació personal per a aprendre a llegir i a escriure, quina és la funcionalitat del seu esforç, quines són les principals dificultats amb les es que troben, etc.
Amb tota la informació recollida i juntament amb l’assessorament d ela meva tutora de pràctiques procediré a fer una intervenció d’assessorament i millora per tal que els alumnes en treguin el màxim rendiment possible de l’assistència a les seves classes.
Es vol aconseguir també una nova visió de l´ alfabetització, no sols com un estat sinó com un procés.
Alfabetitzar -se no implica només aprendre a llegir i a escriure sinó que s´ ha d´ entendre com una nova dimensió social.
En definitiva, intervindré per tal d´ ajudar als nostres alumnes adults a millorar la seva qualitat de vida a partir de l´ aprenentatge de la llengua.
Els objectius que es volen aconseguir són:
- Conèixer les funcions i el paper que desenvolupa el psicopedagog i/o orientador en un centre d´ adults.
- Conèixer el procés per a l´ aprenentatge de la lectoescriptura en l´ edat adulta així com els mètodes més adients.
- Adquirir criteris per a identificar i avaluar les necessitats de l´ alumnat adult en el seu procés d´ ensenyament – aprenentatge.
- Conèixer la resposta educativa d’aquesta tipologia d´ alumnat adult , i els recursos metodològics i d' organització necessaris per atendre’ls dins l’àmbit de l´ educació no formal.
- Millorar el creixement personal i les expectatives de futur dels alumnes adults que s’atendran, a partir de la vessant més pràctica i funcional de l´ aprenentatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario