5ª sessió

Dimecres 30 de març
5ª sessió

Avui he observat que la professora no els enseña en cap cas el nom de la lletra sino com sona. No els diu ele (l) ni pe (p) sinó l i p perquè diu que quan llegeixen es confonen molt i per exemple per llegir "LA" diuen "elea" enlloc de "la".

He volgut fer-li un petit dictat a Modou perquè pogués practicar millor la lletra "p" que és la que actualment està treballant. Més endavant també explicaré quin ordre segueixen a l´hora d´aprendre les lletres, ja que no és l´ordre alfabètic, però sembla que hi ha alguna raó important per fer-ho de diferent manera, això és el que ara intento esbrinar i que també he demanat a la professora. Això us ho explicaré "proximamente" (com a la cartellera dels cinemes).
Tornem al dictat de Modou per practicar la lletra "p". Hem fet el que proposava el manual o fitxes que ells segueixen i era el següent:

- La pipa de papá
-El pelo de Lupe
-Puri pule la pila (jo m´he demanat: PURI PULE LA PILA??? Què és això????)

M´agradaria fer un incís per tractar el tema de la funcionalitat. Modou és un alumne senegalès que no conjuga bé els verbs més bàsics ni en present i jo li he d´explicar que PULE és el passat del verb PULIR, que tampoc crec que sigui precisament un verb imprescindible per algú que comença a aprendre una llengua.
Ho he comentat amb la professora, no crec que hagin d´aprendre paraules que no faran servir i que no són necessàries. Això està molt relacionat amb una part de la base del meu treball del pràcticum : funcionalitat del llenguatge.

Hem fet un repàs molt bàsic i simple dels verbs ser-estar.

També hem treballat els contraris: alto-bajo, contento-triste, rico-pobre,etc i ho hem fet per mitjà d´unes cartes il·lustrades prou atractives. Està bé treballar la part més oral, trobo que la treballen poc.
Amb aquest exercici m´he quedat amb un acudit: Quan la professora ha demanat: ¿Sabe alguien lo que es un viejo? Un alumne contesta: Si, es una cosa de Cáritas. Les dues hem rigut i ell s´ha quedat tot sorprés.

No hay comentarios: