Fase 3

Durant aquesta fase m´he dedicat a la planificació i disseny del pla definitiu de treball (intervenció).
En la planificació inicial pensava que aquesta fase seria la que em portaria més temps, però en la fase anterior, en la recollida d´informació i observació dins l´aula, anava portant un diari sobre el que s´havia de modificar o millorar i sense adonar-me´n anava elaborant el disseny de les propostes de millora. Després només ha calgut una estructuració i posar en ordre totes les idees.

Objectius:

- Aconseguir una millora en el procés d´ ensenyament-aprenentatge des de la vessant de l´ aprenentatge més funcional.

Destinataris/àries: grup d´ alumnes i tutora de les pràctiques.

Descripció:

-Un cop recollida tota la informació necessària he organitzat les idees per tal de dissenyar la proposta de millora més adequada a les necessitats i interessos de l´ alumnat de l´aula d´alfabetització. He cercat la part més funcional i pràctica de l´ ensenyament de la lectoescriptura i de la segona llengua. M´he basat molt en les necessitats directes que m´expressaven els alumnes. (Per què vols aprendre a llegir i a escriure? Tots tenen una finalitat diferent.)

-La tutora m´ ha aclarit dubtes i també m´ha corregit errades. Ella coneix més les possibilitats del centre i jo tenia alguna proposta que era inviable.

Avaluació:
- Assessorament i ajuda de la tutora a l´ hora de desenvolupar la proposta.
- He procurat que siguin propostes viables, pràctiques, reals.

No hay comentarios: