Fase 2

Durant aquesta fase, que s´ha fet sempre dins l´aula amb els alumnes, excepte un parell de dies que he estat amb la psicopedagoga per resoldre dubtes que tenia. He portat a terme una detecció de necessitats a partir del coneixement de la situació real de l´ aula. Bàsicament he fet observació, els he ajudat amb les dificultats que expresaven, i he portat un diari de tot allò que em cridava l´atenció, tant comentaris que em feien com aspectes que em feien reflexionar sobre el seu aprenentatge.


Objectius previstos i assolits:

- Detectar les necessitats i interessos de l´ alumnat.

- Conèixer l’alumnat.

- Analitzar la situació real de l’aula (què s’ensenya, com s’ensenya, finalitat, ambient i relació entre els companys, dificultats d’aprenentatge, ritme d’aprenentatge, motivació, etc).

Descripció

Com he comentat, he fet molta observació a l’aula i recollida d’informació específica i rellevant.
Ha estat una tasca molt important, ja que he recollit moltes dades que m´ajudaràn a elaborar el pla de treball. He recollit dades sobre el funcionament de l’aula, activitats que es fan, dinàmica de les classes, recursos de que es disposen, quin material utilitza cada alumne, nivells diferents que suposen feines individuals i aprenentatge gairebé autònom, gran motivació per part de tot l´alumnat sense excepció, dificultats més grans amb les que es i reflexionar i cercar possibles solucions.

Avaluació

- He recollit dades suficients i molt significatives per establir un pla de millora. M´he ajudat també d’entrevistes informals amb els alumnes aprofitant estonetes de classe, i com he dit ha estat cabdal l´observació a l’aula.

- Entrevistes amb la tutora, intercanvi de punts de vista, “feed-back”.

No hay comentarios: