Sessió 13ª

Sessió 13ª

Dimecres 4 de maig

Segueixo elaborant el pla de propostes de millora amb les informacions que he recollit a l´aula però també aprofito les entrevistes amb la psicopedagoga per demanar dubtes que tenc sobre la tasca de l´orientadora a un CEPA. Sempre he treballat a un IES i el DO d´un CEPA té un funcionament molt diferent, cosa lògica, perquè el perfil d´alumnat que hi assisteix i que s´ha d´atendre també ho és.

Quina és l´atenció que es dóna als ANEE en un CEPA?

Al centre d´adults hi ha un grup d'Educació Especial que venen per rebre suport d'instrumentals i estar ocupats 2 hores diàries, fan informàtica i activitats de caire més lúdic com manualitats. La seva professora, com ja vaig comentar en una altra entrada no és contractada per la Conselleria, sinó que és externa, però igualment forma part del clautre de professors.

Apart d´aquests alumnes, amb discapacitats més greus i que ja tenen una atenció específica, al centre hi ha alumnes que també necessiten rebre una atenció especial.
Un alumne ANEE és pot matricular a ESPA (ESO) per treure´s el títol d´ESO, i el meu dubte era saber la funció de la psicopedagoga en aquests casos.
Pel que m´ha explicat, amb els ANEE que estan matriculats a ESPA passa el mateix que als IES. És a dir, que per treure el graduat han d'arribar als mínims sense ACIS, per tant, es poden fer adaptacions d'accés i donar ajudes individuals i suports, però si volen el títol han d'adquirir les competències com la resta d'alumnes.


La tasca de la psicopedagoga és informar-los de tot això quan es matriculen. Ells venen acostumats als estudis d´un IES, on han tingut ACIS a moltes assignatures. Un entrebanc més que es troben, apart de no tenir ACIS, és que han de superar totes les matèries que tenen suspeses a més d'aquelles que als seus expedients tenen superades amb ACIS, perquè això vol dir que no han arribat als mínims. Poden repetir totes les vegades que vulguin i es fa un seguiment per veure quines ajudes els hi podem donar, però si no aproven, no tindràn el títol.
La psicopedagoga, juntament amb la tutora de l´alumne, organitzen les ajudes individuals que poden oferir als alumnes, però generalment, per manca d´horari, són molt poques. Al centre no hi ha cap PT ni professora de suport, per tant, només compten amb hores alliberades d´altres professors.

No hay comentarios: