Funcions de l´orientador en un centre d´adults

FUNCIONS DE L´ ORIENTADOR/A  EN UN CENTRE D´ ADULTS


Procés d’ensenyament –aprenentatge

- Assessorar al professorat i impulsar l´acció tutorial al centre (adequar-la a les necessitats de l´alumnat). Assessorar sobre metodologies, recursos educatius, etc.

- Impulsar la realització de programes o projectes que millorin els processos d´E-A de l´alumnat.

- Participar i assessorar a la CCP.

- Assessorar a l´equip directiu.

- També imparteix classes.

Orientació educativa i professional

- Atenció individualitzada a l´ alumnat de la zona i de tots els grups (secundaria, castellà per estrangers, alfabetització, etc).

-Informar a l’alumnat del centre sobre les diverses ofertes educatives, beques i ajudes, convocatòries de proves d’accés, etc.

- Col•laborar en el procés de valoració inicial de l’alumnat en el moment de la seva matriculació.

- Portar a terme una xerrada informativa sobre sortides educatives i professionals al final de cada curs.

- Elaborar l´ Informe Orientador pels alumnes d´ESPA.

Atenció a la diversitat

- Detectar, amb l´ajuda dels tutors i del professorat del centre, als alumnes amb Necessitats Específiques.

- Assessorar a aquests alumnes i si fos necessari també a les seves famílies sobre les característiques del centre i dels ensenyaments que s´ imparteixen. Orientar-los sobre els itineraris més adequats,

- Realitzar l´avaluació psicopedagògica quan sigui necessari.

- Elaborar i coordinar, juntament amb el professorat implicat , els Plans de treball individualitzat dels anees.

- Coordinar el procés d´avaluació i les propostes pels cursos posteriors dels alumnes d´ ensenyament inicial.

Innovació i investigació

- Impulsar i participar a les activitats d´innovació, investigació i formació que es plantegin al centre (seminaris, grups de treball, projectes europeus, etc.)

- Elaborar i adaptar documents i materials adequats a les característiques dels alumnes.

Convivència i relacions amb l´ entorn.

- Col•laborar i coordinar-se amb els diferents recursos socioeducatius i laborals de la zona.

- Afavorir una bona relació amb les entitats externes que participen de manera activa amb el centre (ajuntament, casa de cultura, biblioteca, altres centres educatius, etc)

- Col•laborar en tot el que suposi donar a conèixer el centre i transmetre informació a l´ exterior (tríptics o llibrets informatius, etc).

1 comentario:

Jaume Ríos (UOC) dijo...

Estàs utilitzant el bloc per anticipar la memòria. Els continguts de la memòria no s'han de traspassar al bloc. Aquí convé sintetitzar l'experiència de la pràctica i les reflexions que com a psicopegagoga et desvetllen.