FUNCIONS DE L´ ORIENTADOR/A EN UN CENTRE D´ ADULTS
Procés d’ensenyament –aprenentatge
- Assessorar al professorat i impulsar l´acció tutorial al centre (adequar-la a les necessitats de l´alumnat). Assessorar sobre metodologies, recursos educatius, etc.
- Impulsar la realització de programes o projectes que millorin els processos d´E-A de l´alumnat.
- Participar i assessorar a la CCP.
- Assessorar a l´equip directiu.
- També imparteix classes.
Orientació educativa i professional
- Atenció individualitzada a l´ alumnat de la zona i de tots els grups (secundaria, castellà per estrangers, alfabetització, etc).
-Informar a l’alumnat del centre sobre les diverses ofertes educatives, beques i ajudes, convocatòries de proves d’accés, etc.
- Col•laborar en el procés de valoració inicial de l’alumnat en el moment de la seva matriculació.
- Portar a terme una xerrada informativa sobre sortides educatives i professionals al final de cada curs.
- Elaborar l´ Informe Orientador pels alumnes d´ESPA.
Atenció a la diversitat
- Detectar, amb l´ajuda dels tutors i del professorat del centre, als alumnes amb Necessitats Específiques.
- Assessorar a aquests alumnes i si fos necessari també a les seves famílies sobre les característiques del centre i dels ensenyaments que s´ imparteixen. Orientar-los sobre els itineraris més adequats,
- Realitzar l´avaluació psicopedagògica quan sigui necessari.
- Elaborar i coordinar, juntament amb el professorat implicat , els Plans de treball individualitzat dels anees.
- Coordinar el procés d´avaluació i les propostes pels cursos posteriors dels alumnes d´ ensenyament inicial.
Innovació i investigació
- Impulsar i participar a les activitats d´innovació, investigació i formació que es plantegin al centre (seminaris, grups de treball, projectes europeus, etc.)
- Elaborar i adaptar documents i materials adequats a les característiques dels alumnes.
Convivència i relacions amb l´ entorn.
- Col•laborar i coordinar-se amb els diferents recursos socioeducatius i laborals de la zona.
- Afavorir una bona relació amb les entitats externes que participen de manera activa amb el centre (ajuntament, casa de cultura, biblioteca, altres centres educatius, etc)
- Col•laborar en tot el que suposi donar a conèixer el centre i transmetre informació a l´ exterior (tríptics o llibrets informatius, etc).
1 comentario:
Estàs utilitzant el bloc per anticipar la memòria. Els continguts de la memòria no s'han de traspassar al bloc. Aquí convé sintetitzar l'experiència de la pràctica i les reflexions que com a psicopegagoga et desvetllen.
Publicar un comentario