Dilluns 4 d´abril
6ª sessió
Avui, a l´horari d´atenció que té establert la orientadora, ha vingut la professora d´educació especial del centre per fer-li una consulta a la orientadora. Aquesta professora és membre del claustre però no és contractada per la Conselleria. Ella atén el grup d´alumnes d´educació especial, tots ells adults, i a la seva aula es fan tasques diverses com informatica, manualitats, etc.
La seva consulta era sobre un alumne que pateix una deficiència lleugera (nivell curricular de 2n de primària) i que és l´alumne més avançat del grup.
Aquest alumne va ser operat a principi de curs per la qual cosa va faltar durant un temps llarg a les classes. Ara s´ha reincorporat, però d´ençà, no vol treballar, només accepta fer mots encreuats i sopes de lletres. La professora també ha notat un canvi en el seu comportament i actitud envers els companys. Abans era més sociable i ara la relació amb els companys de grup és més bé dolenta, sempre sembla enfadat i molt desmotivat.
La professora demana ajuda a la orientadora perquè no sap com actuar amb l´alumne i que aquest torni a respondre com feia abans.
Em va sorprendre gratament la valoració de la orientadora, en cap cas va donar cap recomanació.
Es va limitar a demanar-li si havia provat de parlar amb l´alumne en solitari, i la professora va dir que no, que només li havia fet comentaris davant el grup-classe, però mai individualment, però que potser seria una bona idea demanar-li primer què li passa, establir una complicitat. Potser l´alumne després de tant de temps necessitava ajuda per tornar a reestablir el ritme i la rutina d´abans.
Sembla una resposta prou evident, però de vegades el que les persones necessiten és fer una reflexió en veu alta per trobar ells mateixos les respostes.
La orientadora no va tenir el paper d´experta en cap moment, no va donar una resposta concreta, i va insistir molt en donar eines per tal que els professors trobin les seves solucions i tenguin més autonomia per arribar ells mateixos a trobar les respostes adequades.
Vaig poder observar en viu i en directe el que tantes vegades he llegit als materials i llibres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario