Dilluns 11 d´abril
9ª sessió
A la sessió anterior vam començar a concretar possibles actuacions de millora pel grup d´alfabetització.
Un dels objectius de treball seria:
- Reconèixer l´alfabet, tant en majúscules com en minúscules i en diferents caligrafíes.
Durant aquests dies he observat un aspecte que crec que és important tenir present, relacionat amb la personalització dels objectius que es treballen.
Vull remarcar l´aspecte de diferents caligrafies.
Quan comencen a les primeres classes i un cop assolits els primers exercicis bàsics de grafismes fan servir les lletres en majúscules. Ho fan durant un temps fins que no han adquirit soltura psicomotriu. Més endavant, comencen a fer servir les lletres també en minúscules.
Però resulta que aquesta tipologia de lletres no és la que troben habitualment als missatges que veuen a la seva vida quotidiana, al carrer, a les botigues, etc, sinó que la que troben és la lletra d´impremta. La lletra manuscrita de cada vegada s´utilitza menys i en canvi va en augment l´ús de l´ordinador o dels missatges al mòbil.
Així, si el que volem donar és una formació funcional de l´aprenentatge de la lectoescriptura, hem de tenir molt present aquest aspecte.
Potser, però, també hi haurà alumnes que els serà més necessari el domini de l´escriptura manuscrita.
Tenim el cas d´una dona marroquina que li oferiren una feina a un restaurant, a la cuina, preparant menjars a la planxa, però havia de poder llegir les notes manuscrites que li deixava el cambrer i on hi anotava el que ella havia de preparar.
Aquest seria un clar exemple de personalització d´objectius.
No hay comentarios:
Publicar un comentario